17 Kasım 2011 Perşembe

S2 Sabadell

Bu benim hep bindiğim trenin duraklarından sonuncusu. Yani en başta Plaza Cataluña var en sonda da Sabadell. Zaten trene binmeyi çok seviyorum o yüzden bu sevgim pekişiyor. Aradaki duraklardan geçerken hep "bir ara şuraya geleyim", "eh bir gün şu durakta inip gezeyim" diyordum. Sonunda en azından birine gitmeyi başardık buradaki tek Türk arkadaşım Bengi ile..Nereye gittik peki..Sant Cugat. Minik şirin bir semtmiş, sevdim ben çok. Bir de pıtırcık arkadaş buldum kendime yaklaşık 2 yaşında. Sohbetimiz çok uzun sürmedi, köpekler ve kuşlar hakkında konuştuk :) Sant Cugat'ta bir iki güzel fotoğraf çekme fırsatı buldum. Onları buraya ekleyeyim.



Bir de sınavlardan doğru düzgün fırsat bulamıyordum şehre inmeye, ama geçen cuma bir kaçamak yapıp azıcık nefes aldım. Öncelikle birikmiş olan anlatacağım şeylerden başlamak istiyorum. İlk konu La Boqueria. Burası La Rambla üzerinde bulunan (herkes biliyor artık burayı değil mi :) ) bir devasa açık market. İçeride türlü türlü meyveler, yemişler, deniz mahsülleri, etler, mandıra ürünleri satılıyor. Aynı zamanda arka tarafında seçtiğiniz yiyecekleri alıp-tapas- oturabiliyorsunuz. Bunlarla da bitmiyor. Ayrıca turistlerin ilgisini çekebilecek rengarenk meyve suları sıkılmış halde, çeşitli meyveler kesilip paketlenmiş halde bulunuyor böylece elinize alıp dolaşırken yudumlayabiliyor veyahut yiyebiliyorsunuz. Zaten sırf rengarenk görüntüsüne kalsa bu pazar kesinlikle bir ziyareti hakediyor. Bir de çikolata ve şekerlemeleri de var söylemeyi unutmuşum nasıl olduysa :) İspanya'nın herrrryerinde görülebilen domuz eti-bacağı elbette burada da satılıyor. Küçükken çizgi filmlerde izlediğimiz koca but parçası meğer gerçekmiş, meğer o domuz bacağıymış şimdi anlıyor Melikuş!




Gene La Rambladan bahsedeceğim. Sanmayınki çoooook uzun bir cadde belki İstiklalden kısadır, emin olamadım şimdi. La Rambla boyunca yürüdüğünüzde etrafınızda çeşitli kostüm ve makyajlarla hiç kıpırdamadan duran insanlar görüceksiniz. Ve doğru bildiniz 1 euro karşılığında sizinle fotoğraf çektiriyorlar ve hareket kabiliyetleri var. Kıpırdamadan durmakta oldukça başarılılar. Elbette Barcelona'ya ilk gelişimde ilgimi çekmişti ama şu an sadece yeni bir tip görürsem dönüp bakıyorum. Geçenlerde bu kanatlı kızımızı çok beğendimdendirki şu an kendisi blogumun konuğu :


Bu sokak sanatçılarından sonra sağlı sollu çiçekçiler var sonrasında ise hayvanların satıldığı dükkanlar. Hep önünden geçip hiç bakmıyordum kuşlara, balıklara. Bu sefer bir göreyim dedim ve bir şirin sincap bana poz verdi :


Bir de Barcelona'nın arka sokaklarını karıştırırken gördümki vintage ve 2.el eşya satan bir dolu yer var. Bir tanesinde gördüğüm bu kırmızı pelerine bayıldım!


Anlatacağım başka şeyler de var ama çok yorgunum. Bu haftasonu bir post daha yapacağım söz olsun sana bilok :) Haydi iyi haftasonları!....

Hiç yorum yok: