20 Şubat 2011 Pazar

pink velvet cake

Geçen yazıda da söylediğim gibi, bu haftasonu bir cupcake maceram olacaktı. Keremcan sayesinde varlığından haberdar olduğum "red velvet cake" yani kırmızı kadife keki internetten araştırıp ilk gördüğüm an vuruldum. Bayrak kırmızısı bu kekten yapabilir miyim acaba, nasıl olur acaba, malzemeleri ne ki bunun acaba derken.. Bugün kendimi kırmızı hamurla oynarken buldum. Pardon kırmızı değil pembe.

Öncelikle tarifi nereden aldığımı söyleyeyim. "Peçeteden Notlar" benim severek takip ettiğim bir blog. Ve kekin tarif linki de şöyle http://pecetedennotlar.blogspot.com/2009/02/krmz-kadife-kapkek-red-velvet-cupcake.html
Tarifte deniliyorki, hamurunuz ne renk alırsa anlayın ki kekiniz de o renk olacak. Benim gıda boyam kırmızıydı ama süt, un ve bilumum kuru ile karışınca pembe oldu! Ben de bir yandan kaplara hamur koyuyorum bir yandan da "eh naapalım artık pink velvet kek" i ben icat ettim diye yazarım diye düşünüp gülüyorum. Bu arada mikserim 10 yıllık herhalde ve dandik olduğundan olsa gerek, artık iflas bayrağını çekmiş durumda. Ağzım yüzüm gözüm ve önlüğüm bolca pembe oldu. Neyse...Cupcakelerim piştiler ve fırından kırmızı olarak çıktılar. Mutlandım hemen. üstüne krema sıkarken bol bol Görkisan'ı andım. Hiç tahmin etmemiştim böyle zor olabileceğini.

Gelelim sonuca....







Hemen 1 tane lüplettim..Hamuru inanılmaz..yumuşacık! Tarife bire bir uydum ben, ve sonuç gerçekten harika...

Bu kırmızı kekin üzerine romantik bir film izlemek istedi canım... Sabun köpüğü cinsinden..



"Letters to Juliet". evet imdb puanı düşük ve Amerikan ve sabun köpüğü.. Ama...İtalyada geçiyor...Üstelik Verona'da!!! Tekrar gitmiş gibi hissettim ben... Zeytinyağı damlatılmış ekmek dilimleri, şaraplar, peynir çeşitleri.. Makarna...Gelato..Üzüm bağları, ayçiçeği tarlaları..İtalyancanın kulağımda bıraktığı tılsım..Yeniden o dar sokaklar... Taş evler..Juliet'in balkonu..Verona'ya yukardan bakmak.....A....ş......k...
(Bu arada Gael Garcia Bernal'in varlığını da unutmayalım lütfen ;) )

2 yorum:

birkadin dedi ki...

ellerine saglik bebecim, pek guzel gorunuyor ama hic o gida boyasinin tadini aliyor musun, buradakiler pek hosuma gitmemisti

bebe dedi ki...

teşekkür ederimm, yok canımcım öyle bir tat gelmedi bana, çok lezzetli oldu..tarif gerçekten çok iyiymiş yalnız..normalde de vanilyalı olarak yapılabilir, bir de çok kısa sürede pişiyor hemen kabarıveriyor :)