6 Mart 2011 Pazar

un-dos-tres

Haftasonu filmlerim çok güzeldi. Naçizane yorumlarımla size sunmak isterim.

1.Av Mevsimi - Yavuz Turgul


Ben Türk sinemasını çok severim. Ve son 10 yılda inanılmaz aşamalar kaydettiğine inanıyorum. Senaryo olsun, teknik olsun gelişmeler yakalanmaya çalışılıyor. Av Mevsimi'ne gelirsek.. Ben filmi sevdim. Bir polisiye filmi çekilmeye çalışılmış. Bir Türk polisiye filmi için güzel sayılabilir rahatlıkla. Neden böyle söylüyorum, aşağılamak için değil -haddime değil. Ama hepimiz bir dolu yabancı dizi ve film seyrediyoruz, onların da eksikleri yok mu elbette var. Ama şunu kabul edelim, olay örgüleri bir harika. Ve bana kalırsa bu filmde tek eksik öyküye heyecan katacak, onu "polisiye film" olarak adlandıracak olan o heyecanın yetersiz olmasıdır. Diğer konulara gelirsek.. Film boyunca 1 kez bile durup "oynuyorlar mı" diye düşünmedim. Buna imkan yok çünkü karakterler oturmuş, seyirci filmin içine çekilmiş. Oyunculuklar muhteşem! Zaten büyük oyuncular var filmde -Şener Şen ve Çetin Tekindor.
Imdb puanı 7.6. Bence iyi bir puan. Yani sonuç olarak toparlamak gerekirse-essay gibi oldu yaa :) - oyunculara tam puan, ayrıntılara tam puan-herşey hayatın içinden, senaryo işleme muhteşem, teknik süper-kullanılan polisiye film filtresi-..Ama olay örgüsü az biraz yetersiz... Yine de yine de izlenecekler arasına alınmalı..


Konusunu merak edenler için : http://www.sinemalar.com/film/82643/Av-Mevsimi/


2. Prensesin Uykusu - Çağan Irmak




Tamamen tarz meselesi ama ben bu filme bayıldım! Zaten Çağan Irmak'ın elinden uçanın ve kaçanın kurtulmadığına inanıyorum.  Çok titiz bir çalışma düzeni var bana kalırsa... Belki de sinir bozucu derecede titizdir film çekerken.. Çünkü her sahnesinin kelimenin hakkını vererek söylüyorum "şahane" olduğunu düşünüyorum. Her bir kare üzerine düşünülmüş, her biri üzerinde incelikle çalışılmış...


Filmin konusunu buradan okuyabilirsiniz: http://www.beyazperde.com/film/5711/Prensesin-Uykusu


Yorumlara devam edersek...Çağan Irmak yine hayatın tam içinden bir kesiti çekmiş. Aynı "av mevsimi"nde olduğu gibi bu filmde de oyuncular özenle seçilmiş, gene yılların oyuncularını izliyoruz perdede. Artı, olay örgüsü, ara konuşmalar-fısıldamalar öyle hoş bir üslupla anlatılmış, düşler animasyonlarla öyle güzel gerçeğe dönüştürülmüş ki..Dedim ya bayıldım... Üstelik filmin bir kaç yerinde kocaman kahkahalar fırlattım.. Favorim ise Alican Yücesoy'du. Oynadığı karakter Neşet çok şirindi..




3. Despicable Me- Çılgın Hırsız

















Bu filme bir blogu okurken denk gelmiştim. İyi ki iyi ki izlemişim bu animasyonu! Türkçe seslendirme öyle başarılı ki anlatamam. Gülmekten yerlere serilmişim bilgisayarın karşısında... Üstelik bir de bir ufaklık var filmde, nasıl gönlünüzü çalacak hemen...

3 küçük çocuğun 1 kötü adamın hayatına girip, hayatını tepetakla etme öyküsüdür bu öykü... Mutlaka izlenesi...Kötü karakter okkadar komik çizilip, bir de üzerine şiveli seslendirme verilince, haydi şenliğe...



















İyi seyirler..

Hiç yorum yok: