18 Haziran 2010 Cuma

gezi kitaplığım



Bir gezi kitaplığım olsun istiyorum ben. Bunun için çalışmalara başladım. Fakat her kitabı 200 kere okursam kitaplığım azıcık zor büyücek demektir. Gizemin ilk kitabına yeniden başladım.Doyamamıştım. Ek olarak ise kendime 2 kitap daha aldım. İlki Buket Uzuner'in "Gezi Kitaplığım" serisi. Bu kitap serisi 3 cep-boy kitaptan oluşuyor. İçinde interail ile ilgili bir kitabı vardı yazarın ve İspanya'dan da bahsediyordu, yani kalbimi çaldığı noktalar bunlar. Okuyup göreceğiz.Diğer kitabım ise 28 milyor olmasına karşın her kuruşunu hakediyor! Nedir bu kitapcağızımız : Gezi Türkiye. İçinde züpper fotoğraflarla, Türkiyenin dört bir yanını gezerken en dipte kalmış en güzel noktaları da gezmenizi, görmenizi sağlayacak bilgiler olan, her yıl yeni baskısı takipçileri tarafından tüketilen, benim dün keşfettiğim kitap oluyor kendisi.Ben Alkım'dan aldım.İdefixte de buldum, linki budur :

http://www.idefix.com/kitap/gezi-turkiye-tarih-rehberi-kolektif/tanim.asp?sid=FTJCUU3ALT0TRO05SQXD

Başka başka kitaplar da buldum. Sıraya koyup sakince, okuyacağım hepsini. Not almak konusunda kararsızım, yani bir defter edinip kısa notlar mı düşmeliyim okurken, yoksa post-it lerle halledebilir miyim dersiniz bu işi? Kitabın her tarafı yabuş yubuş post-it olmasın sonra :) )

Gezi Türkiye kitabının içinde, keşif kitabımın tanıttığı yerler yetmezmiş gibi bir dolu gidecek yeni yer var! Ama tabi bu kitaplar tarz olarak birbirinden farklılar. Keşif kitabım direk mekanlar üzerinden gidiyor ve daha neşeli bir üsluba  sahip. Gezi Türkiye..Nasıl desem, boğucu bir şekilde olmadan kısa tarihine değinerek, yapılmadan-görülmeden-yemeden-içmeden geçilmemesi gereken yerleri anlatıyor il-ilçe-kasaba-köy-semt bazında.

Yeni kitaplar aldıkça ve okuyup onayladıkça :) burada yazacağım. İlla almaya gerek yok, zaten her bir haltı okuyup okuyup buraya yazıyorum :)

Bu yaz yapacaklarımı belirlediğim için, kafamda bazı şeyleri -en azından 1-2 yıllık programımı- oturttuğum için, bu blogu yazdığım ve insanların beni desteklediklerini gördüğüm için mutluyum ve kendimi yanaklarımdan öpüyorum.

Hiç yorum yok: