19 Ağustos 2010 Perşembe

İri ile ince

Böyle bir masal var ama ben size bunu anlatmayacağım, siz gugıllayıp kendiniz bulunuz.

Ben bu yaz tatilinde neler öğrendim önce onları söyleyeceğim sonra da bilgilendirme yapacağım 1-2 şey hakkında-özellikle kitap kurtları açsın kulaklarını-


Tatil dönüşü avucumda neler varmış?

- Sevgililer neden öpüşürken gözlerini kaparmış? Çünkü onlar gözleriyle değil kalpleriyle görmek isterlermiş...
- Arılar güneş batmadan neden gözden kaybolurlarmış? Çünkü karanlıkta yönlerini tayin edemezmiş onlar.
- Asmalımescit'te "Leblon" barın adı nereden gelmiş? Brezilya'daki ünlü plajdan...

Tatil kitabım "Güney Amerika"ydı by Mustafa Andıç. Şimdi, okuyup çok hoşuma giden bir yazıyı kendi anlatımımla yazayım.

Mustafa Andıç'ın her Latino Americano ülkesinden bahsederken söylediği şey, bu ülkelerde sınıflar arası farkların bir uçuruma benzediği.. Yani alt sınıf varoş denecek kadar sefil, üst sınıf soylu denecek kadar uçuk... Benim bahsedeceğim ülke Arjantin. Baylar mutlaka bilir, Arjantin'in ünlü bir futbol takımı var "Boca Juniors". Bir de ezeli rakibi var : River Plate. Yani aynı GS-FB gibi. Ama bir farkla, Boca Juniors o demin bahsettiğim fakir halkı temsil ederken, River plate tam tersi zenginlerin takımı. Bu yüzden bizim takımlara oranla rekabetin daha fazla olduğu söylenebilir rahatlıkla. Gelelim anekdota...

Boca Juniors taraftarlarından birine ölüm döşeğinde son isteğinin ne olduğu sorulmuş.Adam tereddütsüz şu cevabı vermiş:

-Beni River Plate 'in bayrağına sarın.

Çevresindekiler şaşırmışlar hep  Boca Juniors fanatiği olarak yaşamış bu adamın  arzusuna. Nedenini sormuşlar, adam cevaplamış:

"Evet evet tabutuma onların bayrağını sarıp sokaklarda gezdirin, gezdirin ki, bizimkiler 'ötekilerden biri daha geberdi' diye sevinsin...

Bu kadarla kalmıyor, işte bir olay daha...

1993 yılında yapılan Boca Juniors- River Plate maçında, BJ rakibine 2-0 yenilir. Stadın çıkışında olay büyür ve River Plate taraftarlarından 2 kişi öldürülür. Hemen sonrasında kendisine mikrofon uzatılan bir Boca Juniors taraftarı şöyle der: "İşte şimdi 2-2 oldu"

Buradan 2 taraftarın birbirlerinden nasıl ölesiye nefret ettikleri ne yazıkki anlaşılıyor...

Kitap bunun gibi birçok ilginç ayrıntıyla dolu, ve önerilerim arasında...

Öneri demişken.. Bir film izledim. Çingeneler hakkında. Adı:Çingeneler: Kıvrım Kıvrım Yollar.  Belgesel tarzında. Sahne görüntüleri. Balkanların, İspanyolların çingeneleri bir "Gypsy Caravan" oluşturursa ne olur? Buena Vista Social Club, Shantel tadında balkan müzikleri, alçakdamlı mekanlarda flamenko ezgileri... Ben çok sevdim.

Ve gelsin bilgilendirme....

Alkım diye diye baş eti yiyen bir insan oldum ben sanki. Kartıma sonunda kavuştum. Şu an elimde kitap olduğundan ve bir de üstüne beklemeyip, internetten siperiş verdiğimden, gelecek aya kaldı Alkım alışverişim. Tam Alkım'ın telefonuna bakayım diye gugıla yazmıştımkiiiiiiiiiii karşıma sitesi çıktı! Daha önce yoktu böyle birşey. Diğer "kitapçı" sitelerden farkı nedir? Hemmen söyleyeyim, kargo bedava! Çünkü Ptt ile göndererek ucuza getiriyorlar. 2 gün geç gelir ama kargo parası ödemezsiniz.

http://www.alkim.com.tr/

Alkımdan herhangi bir komisyon almadığımı söylememe gerek var mı :)

Daha hala yazacak şeyler var aklımda ama sakinleşiyorum ve bir sonraki yazının konusunu açıklıyorum: gezi kulüpleri

1 yorum:

Adsız dedi ki...

ben galiba 'ince'yim...