1 Temmuz 2008 Salı

klor kokusu & nivea sun sprey...evet!!! tatilim geldi...



Garip bir şekilde vücudumdan sinyaller almaya başladım bikaç zamandır. Ofiste arkadaşlarla birlikteyken bir anda Jean Baptiste Grenouille (bknz. "koku" kitabı-Patrick Suskind) olup sırayla kokluyorum herkesi. Birilerinden güneş kremi kokusu alıyorum, hem de öyle genel bir krem kokusu değil bildiğimiz Nivea sun sprey, bak elle de sürmeyeceksin illa serpeceksin şöyle püfür püfür, arada kum da yapışır sırtına:))





Ve bunla kalsa iyi, tam diyorum birinin kokusunu benzettim herhalde, arkadaşlar da yatıştığımı düşündüğü an burnuma efil efil havuz kokusu geliyor, klor bu yahu, sabah havuza atılıp, burnu yakan cinsten. İnanılmaz..z...z... Sakin, diyorum kendime, geçecek , öyle birşey yok diyorum ama hayır geliyor işte.. Vücut anlamış , psikoloji oturmuş, her ikisi de biliyor şehirden çıkamayacağını, o yüzden deniz değilde havuz kokusu alıyor, belki iki koklasa birkaç sprey kokusu, gözünün önünden bir bikini geçirsek anlayacak ne demek istediğimizi diyor herhalde organlar. Elif Şafak 'ın parmak kadınları gibi benim de organlar çalışıyor duraksız. 5 duyum heran 6. hissimin aklını çelebilirler...





Farkettim bir zamandır geldiğini tatilimin ama birkaç hafta sonuyla geçiştirebilirim sanmıştım. Yemedi:) Kısa zamanda pıtırcıkla bir organizasyon yapmalıyız işlerimizi ayarlayıp.. Elime kitabımı alıp uzanmak istiyorum ama bir havuz kenarında değil mümkünse Ege denizinde... Bu arada kitap demişken, yılın başında hani yolda çevirdikleri, telefonla rahatsız ettikleri tüm ünlülere sorarlar ya, bu yılın en iyi çıkış yapan sanatçısı kimdi ve çeşnisi sorular.. İşte o sorulardan biri dikkatimi çekmişti " bu yıl okuduğunuz en iyi kitap neydi" olmadı :) "en iyi kitap" nedir yahu? rekor kırmadı herhalde bu kitaplar,"en beğendiğiniz" diyelim bari..İşte cevapları hemen orana vurdum ve sonuç İhsan oktay Anar'ın "Suskunlar"açık ara farkla önde gittiğiydi. Kitaba başladığım gün ilk 50 sayfayı (ki sondan başlandığı görülmemiştir) su gibi içiverdim, akıcı anlatım ve ilginç -gerçektenn- betimlemeleriyle zannediyorumki aklımı çeldi ve-e-e "benim yazarlarım"a bir kişi daha eklendi. yups!!!




Hiç yorum yok: