13 Mayıs 2010 Perşembe

KeşfetmekİçinBak


Yaşadığım şehri ya da bir şehri tam kalbinden vurmak benim için yazılmış olsa gerek. İstanbul'u, burada  bulunduğum süreler boyunca karıştırdım-ettim, gezdim-gördüm ama yine de bitmiyorallahbitmiyor... Konuyu uzatmadan 2 gündür elimden düşüremediğim, zaten elim kadar olan kitabıma bağlıyorum. Bir zamandır istiyordum. Atalay almış. İstanbul Keşif Rotaları. Bir kere baştan kitabın ismi insanın içini gıdıklıyor. Kapaktaki fotoğraf süper. Dediğim gibi kitap elim kadar. Elim azıcık büyüktür benim ama bir kitap için küçük işte anlayıverin..Bir gezgin kitabı..Yazarlar süper! Fırlamalar, bu şehri içine çekerek yaşayanlar...Ön yazıya bayıldım...İçerik...

İstanbul'u parçalara bölmüşler. Birkaç yüz parçaya.. Örnek vermek gerekirse: Fatih & Beyazıt bölgesi, Karaköy & Galata & Tophane bölgesi gibi.. Her bir bölgedeki kendine özgü yerleri kısa kısa anlatmış, keşfetmek için insanı ittirivermişler. Bu bahsettiğim yer bir butik mağaza olabilir, ya da bir pastane, bir saatçi ya da yorgancı.. Ama hepsi nevi şahsına münhasır...

Kitap elime ilk düştüğü andan beri nereden başlasam diye düşünüp duruyorum. İlk önce yakın yerden başlayacağım. Tophane-Galata-Karaköy bölgesi benim öğle aralarımda keşif rotamı belirleyebilir şimdilik. Gördükçe gezdikçe deneyimlerimi yazacağım buraya, elimden geldiğince. Fotoğraf ekleyip gözünüzde canlamasını sağlayacağım. Bazı yerlere şimdiden kimi yanımda sürükleyeceğimi belirledim bile...

" Ben de istiyorum bu kitaptan" diyorsanız.. Yolunuz BilStore mağazalarına düşmeli.. Çünkü tek satıldığı yer.. Bilsar A.Ş. tarafından çıkartılan bu kitabı hazırlayan ekip PukkaLiving. "Onlar da kim?? Bu etkinlikleri online nasıl takip edeceğim ben??" derseniz...

A Guide To Modern Istanbul :  http://www.pukkaliving.com/tr/


Fotoğraf, http://www.istanbul2010.org dan alıntıdır.

Hiç yorum yok: